حق نوشته

این سایت برای بیان دغدغه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، و حتی ورزش جوانان و شهر نویسنده و بطور کلی در خصوص مشکلات مردم و جامعه می باشد

حق نوشته

این سایت برای بیان دغدغه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، و حتی ورزش جوانان و شهر نویسنده و بطور کلی در خصوص مشکلات مردم و جامعه می باشد

حق نوشته

فرهنگ سازمانی چیست؟

پنجشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸ ق.ظ


در هنگام کار با مشتریان داخلی و خارجی در یک پروژه، ضرورت توجه دقیق به  : 

روابط، ارتباطات 

 زمینه، 

تاریخ 

و فرهنگ سازمانی است. 

فرهنگ سازمانی اشاره به باورها، نگرش ها و ارزش هایی است که اعضای سازمان به اشتراک می گذارند و رفتارهای سازگار با آنها (که آنها را به وجود می آورد). 

فرهنگ سازمانی یک سازمان را  از سازمان های دیگر جدا از ، و متمایز و مشخص می کند و اعضای آن معرف سازمان شما است ، مشخص می کند چکونه با شما ارتباط برقرار کنند، و گاهی اوقات در مورد  شما قضاوت می کنند. اغلب سازمان ها  دارای فرهنگ خاص، هنجارهای کاری و کنوانسیون های اجتماعی هستند.

برخی از جنبه های فرهنگ سازمانی به راحتی قابل مشاهده است.  برخی   دیکر ازسازمان ها و فرهنگ  آنها را به  دشواری شناخته می شوند. شما به راحتی می توانید محیط اداری و نحوه لباس و صحبت کردن مردم را مشاهده کنید. در یک شرکت، افراد به طور جداگانه در دفاتر بسته کار می کنند؛ در دیگر تیم ها ممکن است در یک محیط مشترک کار کنند. مولفه های ظریفتری از فرهنگ سازمانی، مانند ارزش ها و فلسفه کلی کسب و کار، ممکن است به آسانی قابل مشاهده نباشند، اما در رفتار، نمادها و کنوانسیون های اعضا مورد استفاده قرار می گیرند.


چک لیست مدیرشرکت 

هنگامی که فرهنگ سازمانی  شناخته و مشخص شد ، اعضا باید سعی نمایند تا خود را با شاخص ها ، معیارهای آن  فرهنگ تطبیق دهند و نوع  براساس فرهنگ سازمانی حاکم  برمجموعه ارتباطات و روابط با دیگران در آن فرهنگ داشته باشند. این سازگاری به شدت بر بهره وری و رضایت اعضای سازمان در داخل و همچنین مجموعه زی نفعان و مشتریان  تاثیر می گذارد.


کدام هیئت و مدیران  تصمیم گیری در این سازمان را در خصوص این موضوع انجام می دهند؟ آیا تصمیمات و سیاست های سازمان  شما باید از چندین لایه برای  تعیین و تأیید داشته باشد؟ اگر چنین است، معیارها و شاخص ها که ممکن است بر موفقیت و رشد  آن تأثیر داشته باشند چیست؟ به عنوان مثال، در حال برنامه ریزی مهم ترین فازو  پروژه می باشید  ؟ موضوع هزینه؟ و کیفیت آن چگونه تامین و مورد تائید و تصویب قرار می گیرد ؟

چه نوع ارتباطی و همکاری  بین ذینفعان ترجیح داده می شود؟ 

آیا آنها برنامه بلند مدت  را مورد تائید و پسندشان است ؟ آیا "استاندارد و "کوتاه  مدت شیرین" است؟

چه وسایل و ابزار ارتباطاتی بین سازمان و مشتریان و ذی نفعان  ترجیح داده می شود؟ 

برای این نوع وضعیت چه نوع رسانه  و کانال ارتباطی  معمولا انتخاب می شود؟ اسناد و مدارک  دیگران و پیشین   را بررسی کنید تا ببینند دیگران چه کار کرده اند از دیگران در این سازمان بپرسید.

چه سیستم  و قالب مورد استفاده قرار می گیرد؟ 

چه رنگ ها و طرح های مورد استفاده (به عنوان مثال، در طرح تمام مستطیل  باشد یا دارای گوشه های منحنی وچند ضلعی باشد )؟

چالش تیم پروژه

امروزه سازمانهای (و شرکت های) پراکنده شده در جهان، متشکل از افرادی هستند که دارای "دیدگاه های متفاوت" و جهان بینی خاص هستند. یک ویترینی  به شمار می رود که از طریق آن مردم جهان را به عنوان "یک ارزش " توصیف می کنند: "[این] یک سیستم اعتقادی در مورد ماهیت جهان، اثر درک شده بر رفتار انسان و جایگاهی در جهان است.جهان بینی  مجموعه ای از مفاهیم جهان هستی است که به درمورد مسائل جهان از منظر ،  فرهنگی، ماهیت بشر، ماهیت خیر و شر، شانس، سرنوشت، روح، قدرت  ،شخصیت مهم، نقش زمان و ماهیت منابع طبیعی و فیزیکی ما می پردازد. "


اگر، مثلا یک مدیر کانادایی به هند برای مدیریت یک تیم تحقیق و توسعه و یا یک سرمایه گذاری مشترک فرستاده شود، احتمالا باید با «شوک  وتعجب به شرایط اجتماعی و زیست محیطی» یا شکل زندگی ، روانی و اجتماعی هندی ها و محیط زیست خاص و منحصربفرد آنجا  روبرو می شود و مشاهد ه خواهد نمود بنابراین  "مدیراین  پروژه باید  روابط کاری جدید خود را پیدا کند و چالش های محیط جدید با  معیار و ارزش های پنهان برای عملکرد و مبادله دانش داشته باشد و برآن اساس رفتار نماید  - برای مدیر و همکاران در محل سکونت  و در محل کار کشور میزبان.


در اکثر موارد،  رفتار وارتباط باید خوب براساس فرهنگ وارزشهای فرهنگ میزبان باشد ،  برای  فرد جایگزینی دیگربرای تعامل با  تنوع فرهنگی برای انجام کارها وجود ندارد. در واقع، اگر این «ارتباط و روابط » وجود نداشته باشد، احتمالا بر انگیزه یا علاقه فرد برای ادامه کار و  تلاش برای گذر و عبوراز موانع فرهنگی (و دیگرموانع) و رسیدن به هدف تاثیر بگذارد. در واقع، اثربخشی مطلوب در چنین شرایطی، نیاز به یادگیری فرهنگ در کشورهای در حال توسعه یا بین فرهنگهای کوچک و درک متقابل میان متصدیان فرهنگی متنوع در مورد چگونگی انجام کارها دارد. رهبران سازمان ها و شرکت ها  به شناهت ارزش های فرهنگی و اجتماعی و آگاهی از تنوع واشکال چند فرهنگی نیاز دارند. حوزه های زیر باید در نظر گرفته شود:


هویت فردی و نقش درسازمانها  در برابر مردم مبدا و جامعه

بیان گرایی کلامی و احساسی

انتظارات روابط

سبک ارتباطات

زبان

اولویت های فردی، ارزش ها و باورها

درنظر گفتن  شرایط زمانی 

بسیاری از پویایی های بین فردی و چالش های درون سازمانی که توسط یک تیم تعریف و نهادینه شده در سطح جهانی قرار دارند، وجود دارد. اعضای فردی و تیم خود نیاز به حمایت های اجتماعی مهمی برای کاهش ناامنی و عدم اطمینان ، درگیری، چالش های انگیزشی، شوک فرهنگی و شرایط جغرافیایی که از مواجهه با موقعیت های ناشناخته و متنوع که با فرهنگ های متفاوت و جغرافیایی موجود در جهان  بیان شده در این متن توجه گردد . 


تیم پروژه های متنوع و جهانی (به عنوان مثال، فرهنگ های مختلف قومی، جنس، سن، و قابلیت های عملکردی).

اغلب مدیران بر روی پروژه های پیچیده ای که دارای چندین منطقه زمانی، جغرافیا و تاریخ است و با محدودیت های تنگ در سازمان های هزینه ای آگاه است، نیاز به زمان و منابع در دسترس برای دیدار با یکدیگر دارند و حداقل (حداقل) شروع جلسه "جلسه. به ویژه هنگامی که با اعضای تیم از فرهنگ های با کیفیت بالا کار می کنید، ضروری است که با چهره به چهره ملاقات کنید، شناسایی هویت فردی و ترجیحات فرهنگی، به اشتراک گذاشتن دانش حرفه ای و داستان های شخصی، و نشانه های انتقادی کلامی و غیر کلامی (که ممکن است به راحتی قابل مشاهده آنلاین و یا در تلفن نیست). این کلید برای ایجاد یک محیط امن تر و ایجاد اعتماد برای روابط قوی تر بین اعضای تیم و مدیریت است. تعامل با تعارض این سوال این است که آیا، چه زمانی، یا با چه اختلاف فراوانی در میان اعضای تیم بین فرهنگی رخ می دهد یا چه خواهد شد . اگر یک تیم می خواهد برای اثربخشی و بهره وری از (یا مهار کردن) منازعه غلبه کند، این سوال این است که چگونه باید درگیری ها را حل و فصل کرد. تعارضاتی که از تنوع به وجود می آید می تواند به تیم کمک کند تا به حل مسائل پیچیده کمک کند. با این حال، اگر با موفقیت در حال حرکت نباشید، می تواند موجب ایجاد فشار روابط و خراب شدن دستاورد ها با توجه به افزایش مشکلات در ارتباطات و هماهنگی شود. همانطور که بازار جهانی همچنان گسترش سریع خود را ادامه می دهد، محققان به طور فزاینده ای توجه خود را به مسئله مدیریت منازعات جلب می کنند. ارزش های مختلف اجتماعی و فرهنگی لزوما افزایش تعداد درگیری های تیم را تجربه نمی کنند، اما می توانند تاثیری در نحوه مدیریت و حل اختلافات داشته باشند. آگاهی فرهنگی برای فهم و ارزش گذاری ارزش ها و هنجارهای رفتاری دیگران مورد نیاز است. بدون آن، وظایف خارجی تبدیل به یک چالش جدی می شود. خودآموزی و توسعه مهارت می تواند در حل منازعات فاحشی ناشی از تفاوت های فرهنگی کمک کند تا تیم بتواند روابط خوب را حفظ کند و تولیدات خود را حفظ کند .


سعید بغلانی صوینخی 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی